Hälsningar ifrån Dixie

Hejsan alla kompisar,

Jag har inte så mycket nytt att berätta, det är därför matte inte skriver så ofta nu för tiden. Matte har satt mig på gödningsdiet så jag får inte göra så mycket kul alls nu, bara bli tjock. :( Det bästa vi gör nu på dagarna är att träna och leka på gräsplätten utanför. Matte har fått för sig att jag ska träna att backa och gå framåt hela tiden. Suck*, så jobbig hon är. Vi tränar på att jag ska sätta mig, ligga och stå när matte står en bit bort och säger till mig. Sedan så tränar vi på att matte ska gå långt bort och jag ska ligga stilla och vänta tills hon ger tecken att jag ska komma. Det är jättesvårt att ligga stilla, särskilt när matte sätter sig å huk, då vill man ju komma direkt! Sen så säger matte att hon ska skicka in ett papper så vi kan träna viltspår.. hua*, vad läbbigt. Nu ska jag slumra vidare på den varma, halvskuggiga balkongen,

Massor med blöta kyssar till er alla! //Dixie

108048-147
-Här försöker matte få ståbild på mig med viftande svans och ta kort på mig samtidigt!


108048-148
-Fint huvud jag har va?!


108048-146
-Här ute brukar vi vara och leka och träna


Ps. Matte har fixat ett par kortisfilmer som ni kan se på om ni vill!

Inkallning:
http://www.youtube.com/watch?v=Xxqu4O4RIwM (kortare)

Backar:
http://www.youtube.com/watch?v=0lqf5qyymxk (lite längre)

Kommentarer
Postat av: Lina

Sååååå söööt! Och vad roligt att få se lite film, vilken stjärna! ;-)

2007-05-05 @ 20:59:40
URL: http://linis06.blogg.se
Postat av: Hanna

Oj oj vad duktig hon är! Backar och allt. Fantastiskt!

2007-05-06 @ 15:46:44
URL: http://www.lukaskorg.spaces.live.com
Postat av: Emma, Magnus och Troja

Åh, så söt gullungen är på videoklippen! =) Vi har sett backningen flera gånger och ler lika mkt varenda gång! Sötare får man verkligen leta efter! Påminner mycket om sin mamma i första klippet - precis samma uttryck! ;) Troja måste även erkänna att Dixie är mycket bättre än mamsen på att backa! ;) Ha det bra! Kramar från oss!

2007-05-06 @ 22:58:00
URL: http://www.maghal.se
Postat av: Hanna

Hej Ida!

Det finns några bilder på bloggen där jag syns och där Niklas syns delvis. Han vill inte vara med på bild på bloggen men jag kan skicka en bild på oss alla till din mail om du skickar den till min mail.

Hanna (och Lukas, som gärna syns på bild...)

2007-05-08 @ 00:37:08
Postat av: Kamilla & Jack

Hallå! Åh vad duktig Dixie är på att backa!! Jag kan inte få nog av att se det, hur söt som helst! Vad kul att få se lite videoklipp! Måste försöka filma lite jag med nån gång! Fast nu har Jack semester från träningen i några dagar...skit trist men han har varit lite trött. Nu måste jag skynda mig in i duschen med Jack innan lilla prinsessan vanknar! Tack för dom blöta kyssarna Dixie! Sånt värmer alltid:) Ha det jätte bra! HOppas vi kan ses nästa vecka:D Kramar från Kalix

2007-05-08 @ 10:34:48
URL: http://www.nogg.se/pippi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0