Hundvakt och skogen

Eftersom matte varit utan dator ett tag så har det varit svårt att skriva och lägga in bilder här på sidan så ofta, men nu kommer en liten insats ifrån oss på lånad dator! :)

Dixie och matte dagmattade hundvännen Eyla ett par dagar i förra veckan. De var så söta ihop, och mycket lugnare än vanligt. Självklart var det den sedvanliga överlyckliga hälsningen när de träffades, men de lugnade snabbt ner sig. Dixie försökte bjuda upp Eyla till lek med krokodilen ett par gånger men det tyckte Eyla var för barnsligt, hon föredrog mer "vuxna lekar". Dixie var dock lite mer oförstående denna gången! :P SKÖNT tyckte matte!

image167
Pusstund på uteplatsen


Dixie och matte traskar omkring i skogen när vi får chansen och förvånandsvärt många kantareller har vi snubblat på. Det är väl en del av charmen med att vara ute med hund, man behöver inte gå ut för att leta svamp, man blir så lycklig bara vovven är överförtjust. Om man sedan skulle ramla på ett gäng mumsiga svampar är det ju bara ett plus i kanten!!

image168
"Jag river upp mängder av mossa och använder den som täckmantel på tassarna, sedan trycker jag mig mot marken så mycket jag bara kan. Sådär, nu syns jag inte alls, jag är OMÖJLIG att upptäcka!" stolt*


image169
"Man blir trött av att leka i skogen.."


image170
"..helt UTPUMPAD!.."


image171
"..men matte blir tydligen överlycklig när vi ramlar på sådana här gula saker.
Jag vet inte jag, jag tycker bättre om blåbär!"

Kommentarer
Postat av: Emma och Troja

Hej! Vilka mysiga skogspromenader ni tar! Det är väl sådant man får se fram emot nu när sommaren tagit slut alldeles för tidigt. =) Hur går det för er annars? Är ju så länge sedan vi fått se söta Dixie (som för övrigt är väldigt lik mamsen på en del kort)! Ska ni på kennelträffen förresten? I sådant fall träffas vi ju i alla fall. =) Kram på er!

2007-08-27 @ 19:30:02
URL: http://www.maghal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0